۱۰ بهمن ۱۴۰۰

 NASA, SpaceX Invite Media to First Crew Launch to Station from America Since 2011




فضا نوردان داگ هرلی و باب بنکن، با خدمه دراگون اسپیس ایکس، فضاپیمایی که بعنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا، آنها را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل خواهد کرد آشنا می شوند. آزمایش پرواز آتی آنها دمو ۲، خلاصه شده مأموریت نمایشی ۲ نام دارد. خدمه دراگون با موشک فلاکون ۹ از مجتمع پرتاب A۳۹۸ در مرکز فضایی کندی در فلوریدا،پرتاب خواهند شد. 

نقل از: ناسا




   گزارشاتی از ناسا، پایگاه هوا- فضای آمریکا


      این مقالات را می توانید به زبان انگلیسی در سایت رسمی ناسا و یا در سایت انگلیسی پژوهشکده در بخش ناسا مطالعه فرمائید:


:منبع اصلی        

    https://www.nasa.gov/press-release/nasa-spacex-invite-media-to-first-crew-launch-to-station-from-america-since-2011


         مقاله انگلیسی در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان:

https://www.andishe.online/newpage1b4d833d  

۱۸ مارس ۲۰۲۰

مشاوره رسانه ای ۰۴۱-۲۰ ام

 

ناسا و اسپیس ایکس از رسانه ها برای اولین پرتاب خدمه از آمریکا به ایستگاه فضایی، از سال ۲۰۱۱ دعوت بعمل می آورند


اعتبارسنجی رسانه ای برای آزمایش پرواز دموی ۲ اسپیکس ایکس ناسا که دو فضانورد را بعنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این آژانس به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد، باز است. این مأموریت قابلیت های پرتاب انسان به فضا را به ایالات متحده از باز خواهد گرداند. اولین فضانورد سوار بر موشک فضاپیمای آمریکایی پس از آخرین مأموریت شاتل فضایی در ۸ ژوئن ۲۰۱۱ می باشد.

موشک فلاکون ۹ اسپیس ایکس، خدمه دراگون را با فضانورداندان ناسا، باب بنکن و داگ هرلی، سوار بر فضاپیما از مجتمع پرتاب  39 A در مرکزفضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب خواهد کرد. ناسا و اسپیس ایکس در حال حاضر، اواسط تا اواخر ماه مه را برای این پرتاب در نظر دارد.

این دومین مأموریت نمایشی فضاپیمای خدمه دراگون است. یکی دیگر از آزمایشهای پروازی سرتاسری سیستم پرواز فضایی انسانی اسپیس ایکس که شامل عملیات پرتاب، لنگر انداختن، فروپاشی و بازیابی است. این آخرین آزمایش پروازی قبل از دریافت گواهینامه اسپیس ایکس برای انجام پروازهای عملیاتی خدمه به ایستگاه فضایی و از آنجا به به زمین است. مهلت اعتبار سنجی رسانه ها به شرح زیر است 

رسانه های بین المللی بدون تابعیت ایالات متحده باید تا ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه ۱۷ آوریل درخواست بدهد. رسانه های ایالات متحده باید تا ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه ۲۴ آوریل در خواست دهند. 

تمام درخواستهای اعتبار سنجی باید بصورت آنلاین به آدرس زیر ارسال شوند

https://media.ksc.nasa.gov

ناسا بطور فعالانه ای وضعیت ویروس کرونا (کووید ۱۹) را در حین تکامل یافتن آن زیر نظر دارد. آژانس به پیروی از دستورالعمل های مراکز کنترل و پیشگیری از بیمار ها و مدیر ارشد بهداشت و پزشکی آژانس ادامه می دهد و هرگونه به روز رسانی را که ممکن است بر برنامه ریزی مأموریت یا دسترسی رسانه ها تأثیر بگذارد، به محض در دسترس قرار گرفتن اطلاع رسانی خوهد کرد.

برای سوالات در مورد اعتبار سنحی لطفن به این آدرس ایمیل بزنید

ksc-media-accreditat@mail.nasa.gov

برای سایر سوالات با اتاق خبر کندی با شماره ۲۴۶۸-۸۶۷-۳۲۱ تماس بگیرید..

خبرنگارانی که درخواست لجستیکی ویژه مانند فضایی برای کامیون های ماهواره ای تریلر ها، چادرها، اتصالات الکتریکی یا فضاهای کاری برای مرکز کندی دارند, باید تا روز جمعه ۲۴ آوریل با تیفاتی فرلی با این نشانی تماس بگیرند

tiffany.l.fairley@nasa.gov

برنامه تجاری ناسا در حال همکاری با صنعت هوا فضای آمریکا از طریق مشارکت عمومی و خصوصی برای پرتاب فضانوردان به فضا با موشک ها و فضاپیماهای امریکایی از خاک آمریکا است. هدف این برنامه ارائه حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه به ایستگاه فضایی و از آنجا به زمین است که زمان تحقیقات بیشتری فراهم کرده و فرصت اکتشاف در بستر آزمایشی انسانی را افزایش می دهد. ایستگاه های فضایی همچنین سکوی پرشی برای جهش بزرگ بعدی ناسا در اکتشافات فضایی ازجمله مأمریت های آینده به ماه و در نهایت مریخ هستند.

برای پوشش خبری پرتاب و اطلاعات بیشتر درباره این مأموریت به آدرس زیر مراجعه کنید 

https://www.nasa.gov/commercialcrew

 

 

 ترجمه گزارشات:  مریم ژوسو

Maryam jusseau                         

       از سایت انگلیسی پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان- بخش ناسا 

https://www.andishe.online/newpage2b8b2a6e

..............................................................................................................




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر