۱۰ بهمن ۱۴۰۰

 NASA Leadership Assessing Mission Impacts of Coronavirus



   گزارشاتی از ناسا، پایگاه هوا- فضای آمریکا


      این مقالات را می توانید به زبان انگلیسی در سایت رسمی ناسا و یا در سایت انگلیسی پژوهشکده در بخش ناسا مطالعه فرمائید:


:منبع اصلی        

   https://www.nasa.gov/press-release/nasa-leadership-assessing-mission-impacts-of-coronavirus


         مقاله انگلیسی در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان:

https://www.andishe.online/nasa-leadership-assessing-mission-impacts-of-coronavirus  


۲۰مارس ۲۰۲۰

انتشار ۰۳۱_۰۲

 

ارزیابی تأثیرات کرونا ویروس بر مأموریت ها توسط رهبری ناسا


رهبری آژانس اخیرن، به منظور محافظت از سلامت و ایمنی نیروی کار ناسا در حالیکه کشور به ویروس کرونا (کووید ۱۹) واکنش نشان می دهد، اولین ارزیابی از مأموریت ها، پروژه ها و برنامه های در حال انجام را به منظور شناسایی وظایفی که کارمندان می توانند بصورت دورکاری در خانه انجام دهند، کارهای ضروری که باید در محل سایت انجام شوند و کارهایی که انجام آنها در محل سایت، بطور موقت متوقف خواهند شد را به انجام رساند.


مدیر ناسا، جیم برایدنستاین[1] گفت:

"ما قرار است از مردم خود مراقبت کنیم. این اولین اولویت ماست.

 فناوری به ما این امکان را می دهد تا بسیاری از کارهایی را که باید، از راه دور انجام دهیم؛ اما در مواری که نیاز به کار عملی هست، در جایی که رعایت دستورالعمل های       سی دی سی[2] دشوار یا غیر ممکن است و یا در مواردی که نمی توان کار را بصورت ایمن انجام داد باید آن را به حال تعلیق در آورده و بر روی فعالیتهای حیاتی مأموریت تمرکز کنیم."


آژانس کار ضروری برای مأموریت را کاری تعریف می کند که باید برای حفظ سلامت عملیات های یک مأموریت حیاتی به منظور اطمینان از انجام پرتاب های حساس به زمان آن، طبق زمانبندی قبلی و کار برای محافظت ازسلامت مأموریت و زیر ساخت های حیاتی آن صورت بگیرد.

ماموریت مریخ ۲۰۲۰ ناسا، که شامل مریخ نورد "استقامت" و هلیکوپتر مریخ است، همچنان در ولویت بالای این آژانس است و آماده سازی پرتاب و سایر مأموریت ها ادامه خواهند داشت. بسیاری از کارها توسط کارمندان و پیمانکارانی که از راه دور برای آژانس کار می کنند انجام می شود. ارزیابی ها برای هر کسی که باید در مناطق تحت محدودیت کار کند مانند آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنای کالیفرنیا، به ویژه پس از اعلامیه اخیر فرماندار کالیفرنیا، توسط رهبری آژانس در حال انجام است.


همچنین تیم تلسکوپ فضایی جیمز وب در کالیفرنیا، عملیات ادغام و آزمایش آن به حال تعلیق در می آید. از آنجایی که این وضعیت در آخرهفته وهفته آینده ادامه دارد، این تصمیمات می توانند تعدیل شوند. تصمیم مزبور برای اطمینان از ایمنی نیروی کار گرفته شده است. رصدخانه در محیط اتاق تمیز خود ایمن باقی می ماند. همچنین در کالیفرنیا، کار توسط لاکهید مارتین[3] برروی ایکس ۵۹، اولین هواپیما خلبان ایکس ناسا ازاین نوع طی بیش از ۳۰ سال گذشته در مقیاس بزرگ, ادامه دارد. این در حالی است که نظارت و بازرسی ناسا تقریبن بصورت منحصرن مجازی نظارت و بررسی خواهند شد.


کار بر روی برنامه آرتمیس آژانس ما، با تولید محدود سخت افزار و نرم افزار برای موشک سیستم پرتاب فضایی اس ال اس (موشک سیستم پرتاب فضایی) ناسا ادامه دارد. فعالیتهای تولید و آزمایش اس ال اس و اوریون در تأسیسات مونتاژ میچود ناسا و مرکز فضایی استنایس بطور موقت متوقف شده اند. فضاپیمای اوریون آرتمیس ۱[4] ، از مرکز تحقیقات گلن آژانس در مرکز فضایی کندی ارسال خواهد شد، جایی که در نهایت برای مأموریت آرتمیس ۱ ماه در بالای اس ال اس[5] قرار خواهد گرفت. کار مونتاژ و پردازش فضاپیمای اوریون آرتمیس ۲ در کندی ادامه دارد.


ازآنجایی که برنامه سیستم فرود انسانی از تمام قابلیت ها در سرتاسر آژانس استفاده می کند، در حال حاضر این برنامه بعنوان یک تیم مجازی برای انجام تجزیه و تحلیل مهندسی و سایر کارها عمل می کند والزامات اجباری دور کاری کمترین تأثیر را بر روی این برنامه داشته است. بیشتر کارهای توسعه در برنامه گیت وی ادامه دارند و می توانند از راه دور انجام شوند. با این حال هر گونه فعالیتی در محل سایت که برای سخت افزار ایمن نیست، تا اطلاع ثانوی بطور موقت به حالت تعلیق در می آید.

مرکز تحقیقات ایمز ناسا، منبع ابرمحاسباتی آژانس, همچنین مرکز عملیات امنیت فناوری اطلاعات ناسا وعملیات فضاپیماهای در حال پرواز را آنلاین نگاه می دارد. کنترل کننده های پرواز در مرکز کنترل مأموریت در مرکز فضایی جانسون در هیوستون، جایی که تعدادی اقدامات اضافی برای کاهش احتمال در معرض خطر قرار گرفتن تیم در اوایل ماه مارس صورت گرفت, کار می کنند.


در حالیکه آماده سازی برای پرتاب کریس کاسیدی فضانورد ناسا و دو فضانورد روس در ۹ آوریل در حال انجام است، آموزش فضانوردان نیز همچنان ادامه دارد. ناسا و شرکای بین المللی و تجاری آن به منظور جلوگیری از آوردن بیماریهایی همچون سرما خوردگی و آنفولانزا توسط خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی، همیشه اقداماتی را انجام می دهند. همچون تمام پرتاب های خدمه، این فضانوردان باید به مدت ۲ هفته در قرنطینه به سر ببرند. این فرآیند، تثبیت سلامتی نامیده شده وتضمین می کند که خدمه درهنگام رسیدن به ایستگاه فضایی, بیمار یا در مراحل اولیه ابتلا به یک بیماری نباشند.


همچنین ادامه کار بر روی برنامه خدمه تجاری آژانس، عنصری حیاتی برای حفظ ایمنی عملیات درایستگاه فضایی بین المللی و حضور پایدار ایالات متحده امریکا درآزمایشگاه در حال گردش آن است. فعالیتهای تأمین تجاری مجدد و مأموریت های آینده نیزطبق برنامه ریزی ادامه خواهند داشت تا خدمه ایستگاه فضایی بطورکامل تأمین شده و درامنیت باشند.

ناسا همچنین از عملیات های ضروری برای همه فضاپیماها پشتیبانی می کند که این شامل تلسکوپ فضایی هابل، شبکه ارتباطات فضایی,همینطور مأموریت های ماهواره ای که از اداره ملی اقیانوس شناسی ,جو و وزارت دفاع پشتیبانی می کنند و نیز آنهایی که داده های حیاتی آب و هوا و جی پی اس را تهیه می کنند می شود. با دور کاری اجباری برای همه کارکنان و استثناهایی محدود برای کار در محل سایت، بیشتر آژانس در وضعیت مرحله ۳ باقی می ماند. مراکز ایمز، میچو و استنایس در مرحله ۴ با پرسنل محدود هستند تا از سلامت مأموریت ها و زیر ساخت های آنها محافظت کنند.


رهبری ناسا به نظارت بر تحولات مربوط به کووید ۱۹ در سراسر کشور ادامه می دهد و از دستورالعمل های گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها و مقامات بهداشت محلی و ایالتی پیروی می کند تا جامعه ناسا را ایمن نگاه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های ناسا و آژانس به آدرس زیر مراجعه کنید

https://www.nasa.gov

 

زیرنویس

 [1]Jim Bridenstine

 cleanroom environment

اتاق تمیز اصولاً به محیطی گفته می‌شود که جهت تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط مقدار آلاینده ههای زیست ‌محیطی بسیار پایین ‌تر از حد معمول فضای یک محیط بسته می‌باشد. آلاینده‌های معمول عبارتند از: گرد و غبار، میکروبهای معلق در فضا و بخار مایعات محیطی. بطور دقیق تر اتاق تمیز محیطی با آلایش کنترل شده ذرات معلق در فضاست که در هر متر مکعب آن تعداد معینی ذره موجود است. به‌طور مثال در ساختار تعریف شده در ISO ۹ برای اتاق‌های تمیز تعداد کمتر از ۳۵ میلیون ذره در هر متر مکعب تشریح شده ‌است. اتاق‌های تمیز معمولاً برای تولید مواد نیمه رسانا مانند ژرمانیوم، سیلیکون یا برای تولید لوازم تکنولوژیک پزشکی و زمینه‌های دیگر که تولیدات مربوط به آن‌ها نیاز به محیطی کنترل شده دارند کاربرد دارند.

CDCس[2]

 Lackheed Martinر[3]

       Artemisر[4]

    SLS  (موشک سیستم پرتاب فضایی)  ر[5]


gateway یا مترجم پروتکل وسیله ای است که معمولا مانند یک دروازه ورودی/خروجی در شبکه عمل می کند.لفظ gateway برای هر سخت افزاری به کار می رود که معمولا دو شبکه غیر همجنس را به هم متصل کند.

می تواند یک کامپیوتر،یک مسیریاب،یک فایروال،یک پروکسی سرور باشد. 

 

 ترجمه گزارشات:  مریم ژوسو

Maryam jusseau                         

       از سایت انگلیسی پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان- بخش ناسا 

https://www.andishe.online/newpage2b8b2a6e

..............................................................................................................









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر